History

Gingerbread hearts from Pahna are a symbol for enjoyment and happiness.

Generations link the sweet gingerbread hearts with the name of Pahna, since 1920. The unmistakable taste, the consistently high quality and confidence in the products have Pahna made to what it is today: a successful and modern family enterprise

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THE BEGINNINGS

1920

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Pahna Lebkuchen was founded by the brothers Otto and Karl Pahn in Blomberg (Lippe) in 1920. The company started by producing gingerbread – a sweet durable pastry – and quickly conquered the regional market.

 

1939

1925The Second World War changed the flow of production: Instead of sweet pastries the company by then focused on the production of rusk. Further, the firm relocated its headquarters to Lemgo

CONSTRUCTION AND RECOVERY

1946

früher2After the war and in the time of the German economic miracle, quickly went back to the production of the original range with gingerbread products.

1960

1960

Under the direction of Karl Otto Junior Pahn, the second generation of the family owners, new production facilities were acquired in the 1960s. As a result a more efficient production with larger capacity was now possible

1980

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Within the 1980s, the company focused primarily on the producing of decorated gingerbread hearts and figures and developed itself into one of the leading manufacturers in the confectionery segment.

1994

1992 A

Due to the increasing success , the company grew accordingly and is now run by Joachim and Manuela Pahn, the third generation of owners.

2000

DSCN3093By combining traditional and modern production processes, Pahna has found a way to produce all kind of shapes with individual company logos or fonts.

2002

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Hardly no folk festival in Germany is thinkable without the colorful, sugar-coated gingerbread hearts. Therefore Pahna expanded its production and storage location in the industrial area Lemgo-Lieme.

TODAY

2010

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Pahna with its nearly 100 years of company history is one of the leading manufacturers of decorated gingerbread hearts and is constantly working on new and innovative product ideas.

2012

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We understand sustainability as a permanent process rather than a short-term individual measure. For this reason we have integrated the issue of sustainability in the process of selecting our raw materials and in all areas of production since 2012.

PAHNA Medienchronik

PAHNA in der LZ

Lemgo. Immer der Nase nach. In der Schuhstraße riecht es jeden Tag wie Weihnachten. Mitten im Stadtkern von Lemgo steht ein Fabrikgebäude aus der Zeit um die vorletzte Jahrhundertwende, in dem seit über 80 Jahren die Lebkuchenherzen von „Pahna“ gebacken werden

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PAHNA in der LZ-2

Süße Herzen in Handarbeit

Von der Kirmes oder von Weihnachtsmärkten sind sie nicht wegzudenken: Bunt-beschriftete Lebkuchenherzen am Bande sind echte Renner. Die Lemgoer Lebkuchenfirma Pahna kennt den Grund dafür.

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PAHNA in der GEOLINO

Rote Rosen verwelken und Ringe gehen verloren!

Gibt es also ein haltbareres Symbol der Liebe als Lebkuchenherzen? Wohl kaum!

Deshalb zeigt GEOlino extra, wie dieses Jahrmarktgebäck hergestellt wird..

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PAHNA im Stadtwerker

Irgendwann erlebt es wohl jeder: Die erste große Liebe wird mit einem Lebkuchenherz besiegelt.

Auf der Kirmes gekauft, hängt es an der Wand und mitihm die Erinnerung an einen der schönsten Tage im Leben.

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PAHNA im LIPPE MAGAZIN

Die Weihnachtssaison beginnt in der Schuhstraße in Lemgo bereits im August. Denn ab dann stehen die ersten Weihnachtsbestellungen der Süßwarenhändler auf der Liste von Manuela Pahn.

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